SKRIVET: 2010-11-26, kl 00:04:00 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Visste ni att...

.. när jag har riktigt tråkigt, kan jag sitta och googla på min egen häst? Hahaha. Låter galet ego, men det är väldigt intressant faktiskt. Många gånger har jag hittat random hästtjejer som stulit bilder på honom, skrivit att han är deras häst och massa haha.. Jag kan även hitta helgalna grejer om honom, från diskussionsforum osv. Jag hittar även massor gammal info om honom, bilder och så vidare. Jag vet i princip 99% om hela Pijanos liv, men det finns en liten del som säkert går att få fram någon gång. Jag tycker det är intressant, för det finns otroligt mycket - om just min häst.. Lite konstigt känns det också..

För er som inte visste det sen innan, så ja han är "den" Pijano. Jag får ofta såna kommentarer, typ "JAHAA, jag fattade inte att det var DEN Pijano" haha. Det är Pijano som varit Pegasus i Globen, gjort uppvisningar på Scandinavium, Flyinge, Falsterbo osv, varit med i flera reklamfilmer/filmer, har varit med i nästan varje nummer av bla. Hästmagazinet, gjort rätt mycket utstickande grejer för att vara häst, åkt hiss 9 våningar osvosv.

Men grejen är den, att jag, trots att jag stått vid hans sida genom en hel del grejer, inte kan se honom som "den" hästen. Han är min lilla busiga Mulle-åsna som står helt lerig och ser sådär dumsöt ut i stallet typ :') Han är kanske lite kändis, och var mer "allmän" innan, många kände till honom, han visades upp mycket osv. Men nu, är det inte alls samma grej längre. I början när vi började tävla hoppning, var det alltid någon på hopptävlingen som kommenterade eller sa något om Pijano. Alltså typ "Jaha oj, när jag såg hans namn på startlistan tääänkte jag väl att det var han..!" osv. Men nu känns det som att han är mer.. normal. Vilket jag vill, jag vill bara ha honom för mig själv. Hela världen behöver inte känna till honom bara för sakens skull, han får inte mer kärlekt för det. Det räcker med att jag visar för honom att han är en stjärna.

Sen, visst, jag showtränar honom fortfarande. Men det är inte alls samma som tidigare. Vi får se vart allt leder, vi har shower på gång, och det blir säkert inspelningar m.m i framtiden, men inte alls lika mycket. Det där kan isåfall vänta några år, nu satsar vi på tävlingar och att ha kul.

Hittade den här bilden nu, kan inte minnas iallafall att jag sett den tidigare haha! På mig & min muskelknutte till häst, på en nationell WE-tävling i somras tror jag.


Kommentarer
Postat av: IDA

Får jag fråga varifrån du lärt dig allt om tricktraining och sånt>? :D han är så fin!

2010-11-26 @ 09:50:58
URL: http://idrus.blogg.se/
Postat av: Anette & Totte

Var Pijano med på den Apassionatan, den som var i Malmö?

2010-11-28 @ 09:55:34
URL: http://my.opera.com/nettanb/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0