SKRIVET: 2010-11-14, kl 20:43:54 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Underbart med nystart! :)

Tänkte berätta lite om idén till bloggen. Som en del av er säkert vet har jag bloggat själv tidigare, och den bloggen blev rätt stor men intresset rann verkligen ut i sanden tillsist. Jag har velat fram och tillbaka hur jag skulle göra med den. Men sen kom jag på att det nog passar mig bäst att fokusera på en blogg med inriktning häst endast, och tillsammans med någon.

Så jag frågade Anko om hon ville starta en blogg med mig och kom på namnet Havremoppar. Varför, nej det vet jag inte. Det var ett kul namn bara haha :) Jag tror på riktigt att den här bloggen kan bli väldigt intressant, då både jag och Anko har hästraser som folk har en del fördomar om. Och här kommer ni kunna följa våran utveckling och läsa om motgångar och framgångar, och när vi går på vägen mot våra mål och drömmar. Jag tycker personligen att Pijano och Hadar talar emot många fördomar för dessa raser, och visar att allt faktiskt går, oavsett vad hästen har för ras. Våra hästar har egentligen inget med varandra och göra så, men det kan ändå bli väldigt intressant att följa bådas träning och liv.

Jag tror den här bloggen kommer göra att jag får ny glöd att blogga och då kommer lägga mer tid på bloggandet. Det har inte fungerat att blanda in mitt vanliga liv med hästlivet, och nu kommer jag fokusera på hästlivet i bloggen alltså. Jag älskar att skriva och blogga, och nu känner jag att det är kul igen, vilket det inte har varit på senaste tiden. Jag behövde nog även en nystart, och nu är den här bloggen igång för fullt! Hoppas att ni kommer fortsätta läsa och tycker att det är intressant att följa oss! :)


Kommentarer
Postat av: Nora

Jag kommer läsa! :D

2010-11-15 @ 13:04:29
URL: http://nliife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0