SKRIVET: 2010-11-18, kl 15:28:34 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Stressig dag

Jag har varit i stallet hur många gånger som helst idag känner jag.. Imorse gick jag ju ner för att linda Pijanos ben och gå med honom en sväng innan skolan började. Sen efter andra lektionen gick jag dit igen och gjorde om samma sak. Och sen hade hovslagaren tydligen ringt mamma och sagt att han inte kunde komma ut och sko förrän på onsdag (!!!) men efter mycket samtal fram och tillbaka löste det sig iallafall så att en annan hovslagare kunde komma ut och slå på skon Pijano tappat.

Men det hade tydligen blivit ett missförstånd, för att han trodde att det var en baksko som skulle på, när det var en ringsko + sula fram. Så han fick åka iväg för att svetsa och komma tillbaka igen ca en halvtimme senare. Men en sko fick Pijano iallafall, och han ska skos om helt på onsdag. Efter det fick Pijano på sig lindor fram + boots, och stödskydd bak och så gick vi ut på en lite längre promenad, eftersom att det verkligen behövdes. Eller längre och längre, vi gick typ runt maskin och sen ner till rakan, men ändå.. Tillbaka i stallet kylde jag hans ben, bytte och satte på lindor runt om och bytte täcken.

Nu ska jag ner igen snart för att linda om lindorna, kyla igen, ge honom eftermiddagshö och gå med honom igen. Sen blir det samma sak igen ikväll. Och imorgon... Känner mig fortfarande stressad efter den här dagen, det är inte lätt att lyckas ta hand om en skadad häst och samtidigt ha ett schema fullproppat med lektioner.. Idag fick det bli som det blev, jag missade typ två lektioner, men det fanns inget annat jag kunde göra.. Säger så här. Det ska bli jäkligt skönt med helg nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0