SKRIVET: 2010-11-14, kl 17:41:07 | PUBLICERAT I: Angelicas inlägg

Presentation av Angelica

Hej!

Jag heter Angelica och är 19 år, har gått på två olika hästgymnasium men hoppat av bägge gångerna och gav upp gymnasiet och ska såsmåningom börja söka lite jobb men än så länge njuter jag av friheten haha ;) Bor i Stockholm hos min mormor med hund och katt! Jag har alltid tyckt om hästar men började rida ganska sent, jag var ca 14 om jag inte minns helt galet haha. Sen dess har jag hunnit rida på ridskola i några år, bott på en "hästgård" och varit medryttare på ett antal hästar.

Nu är fodervärd åt en fjording som heter Hadar, han ägs av Taffsnäs som är ett ridläger med enbart fjordingar och där spenderar han somrarna. Har hyrt honom sedan februari -09. Han är född 2003 och är e: Daler 180.
Det klickade direkt när jag träffade honom första gången och jag bestämde mig för att hyra honom redan en vecka senare, men vi har haft en hel del motgångar också. Det är inte alltid lätt med en trotsig och envis fjording haha.
Men nu har vi kommit en bra bit på vägen och det känns verkligen som om vi är på rätt spår!

Jag är ingen tävlingsmänniska överhuvudtaget, men vi har hunnit komma ut på ett par klubbtävlingar i dressyr/hoppning mest för rutinens skull. Vi får väl se om det blir något mer sådant i framtiden!

Det var väl allt för nu!


Jag har även en ganska stor bilddagbok som många kanske känner igen mig ifrån - vicegud @ bdb


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0