SKRIVET: 2010-11-24, kl 11:22:25 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Lite onödigt vetande sådär

Hehe, jag har inte direkt kommit speciellt långt.. Sitter i sängen och lyssnar på spotify och äter frukt haha. Men jag har faktiskt varit uppe sen ett par timmar, men inte har jag hunnit ner till stallet inte. Får se om jag får något ryck och går ner dit typ nu, annars fixar jag allt ikväll istället. Det är ju lunch om inte allt för länge.. ;) Mys, jag är hungrig!

Passar iallafall på att svara på ett par kommentarer nu.


Johoråå, Berga är festens höjdpunkt haha! Tycker man inte om Berga har man nog ingen humor.. ;) Allt är ju bara helflummigt och man garvar ju alltid - roligare kan det inte bli? Haha skämt osido, jag vet inte hur det varit förut, och visst, det kan vara lite skitsnack och så (vilket inte är så konstigt när 100-tals hästtjejer samlas på samma stället..?) men förutom att man har det grymt kul och allt är helflippat, så är det faktiskt riktigt bra undervisning också - om man ska se det från den seriösa sidan också.


Tack så mycket! :) Först och främst, superbra att ni kommer med tips om vad vi kan skriva om, det behövs verkligen! Jag kan absolut skriva ett inlägg om förberedande grejer, vad jag tycker är bra/inte bra och så vidare, men att skriva just hur man lär in trick och så vet jag inte.. Har skrivit ett om buga förut, och kan tänka mig att skriva om vissa, men inte sådana som kan bli "farliga". Det är svårt att få fram precis vad man menar genom bara text.. Men tack för tipset, och det kommer ett inlägg snart!


Den här frågan skulle jag i princip kunna svara på med tre ord: För han fryser. Men ska ändå förklara lite haha! Tycker absolut inte det är något drygt, klart man måste få fråga ju :) Jag skulle aldrig ha täcken på min häst om det inte behövdes, men han fryser på riktigt. Det är inte jag som är mesig och ba "Lillevän du måste frysa så mycket", bara för att jag själv tycker det är kallt. Men han står och skakar och jag tror tillochmed icke hästvana personer direkt skulle se att han fryser.. ;) Han är ju helklippt, dock inte nyklippt nu, och sen är han ju ett arabiskt fullblod.. Det säger ju det mesta. Sen att Pijano är ännu mer extremt frusen typ.. Har självklart aldrig mer täcken än vad som är nödvändigt.


Kallt på vintern juuu.

Förresten, tror det blir lite lek för Pijanos del idag. Vet inte riktigt vad vi hittar på, men är sugen på något lite annorlunda.. Hm.. Vi får se! Är han på träningshumör, blir det trimma dressyr, men annars hittar vi på något annat kul istället.

Nej, nu ska jag nog gå ner och käka. Såg på schoolsoft att det var typ torskpanetter eller nått, usch och blä! :( Menmen, finns ju massa annat man kan käka där nere, och en kopp kaffe skulle inte sitta fel..

Kommentarer
Postat av: Reby

Fast Berga är faktiskt ganska dåligt på många sätt också :P du har ju bara gått typ en termin.. men det är ett underbart umgänge och skitbra lärare iaf :)

2010-11-24 @ 17:46:29
URL: http://reby.blogg.se/
Postat av: Sarah

kan du inte skriva lite om WE? :)

2010-11-26 @ 17:55:59
URL: http://tophorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0