SKRIVET: 2010-11-29, kl 17:30:57 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Kallt, kallt, KALLT

Äntligen kan jag sitta i någon timme i värmen och bara mysa lite.. Skönt som fan! :) Lunchfodrade hästarna, och sen var det bara en lektion kvar för dagen, och efter det red jag direkt. Men fett surt att det varit typ sol och vindstilla hela dagen, fram tills just precis då jag skulle rida. Det blåste som sjutton och var iiiskallt. Men red ut ändå haha, försöker verkligen hålla mig enligt planerna nu - även om ridhuset är 100 gånger så najs i det här vädret.

Dock kunde jag inte rida mot GP, det blåste alldeles för mycket. Det tyckte Pijano med hehe, trots att han hade massa kläder på sig han också.. ;) Men red typ 1772874893 varv runt på gården haha, sen två gånger rakan-rundan. Alltså ner till rakbanan från ena hållet, och upp det andra. Tog lite trav på en väg som det var okej underlag på, och sen kort galopp på rakan. Pijano var taggad som vanligt, men inte helt galen iallafall!

Efter ridpasset var det dags att ta in resten av hästarna och eftermiddagsfodra, jag fixade även höpåsarna + hinkarna, mockade Pijanos box och la in nytt spån. Det är så skönt att ha det avklarat så snabbt som möjligt, för det blir ju bara jobbigare och jobbigare att göra ju längre man väntar. Nu har jag käkat middag och tar igen mig lite innan jag ska ner och kvällsfodra. Hörs senare!


Det fick bli en bild när Pijano löshoppades för ett par månader sen, lite random sådär :) Det är hans rekord förresten, 140 cm! Foto: Antonia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0