SKRIVET: 2010-11-27, kl 04:22:39 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Emma Johanna Kristina Csendes Karlsson

Yes, det är mitt riktiga namn haha! Och yes, jag har dubbel efternamn egentligen, faaast jag använder aldrig "Karlsson" längre, och ska ta bort det på pappret också. Men jag döptes till "Karlsson", efter min pappa, men vill inte heta det längre. Namnet "Csendes" kommer från mammas sida.. :)

Iallafall, nu kommer det ett önskeinlägg från en läsare, och det lär bli rätt långt hehe. Alltså ett inlägg som beskriver mig mycket bättre som person, inte bara i hästvärlden, utan att lära känna "riktiga" mig lite bättre. Jag tycker det är galet svårt att skriva om mig själv, men jag försöker så gått det går iallafall.. :p

Hur ska man börja..? Jag är en helgalen person haha, älskar att flippa galet. Nejmen, min humor är galet torr och jag kan garva åt precis vad som helst - tro mig! Jag kan garva oavsett om jag är glad, ledsen, har ont osv hahah. Om något enligt mig gör riktigt, riktigt ont kan jag garva hur mycket som helst.. Inte fullt normal nej. Jag kan dessvärre omedvetet garva utan att mena det.. haha oupsi. Sen kan jag verka galet omogen, men jag har aldrig försökt få folk att tro motsatsen heller.. ;) Men något med mig, är att jag aldrig gör mig till, utan jag är mig själv, bara att jag ibland såklart kanske försöker.. att vara seriös eller nått sånt haha.. Juste, sen kan jag slå om helt och vara tvärtom också.. kul va?



Jag är tyvärr inte klassens ljus direkt alltid, och har aldrig varit klassens MVG-barn, ganska långt ifrån det.. Men nu, i den här skolan, kämpar jag verkligen för att göra mitt bästa och lyckas. För att jag har ändå haft möjligheten att välja nu. I 9:an var jag så skoltrött att det inte var sant, jag tyckte allt var pisstråkigt och orkade ingenting. Men nu är det myycket bättre iallafall! :)

Jag kan faktiskt säga såhär också, att jag sköter skolan hur bra som helst enligt mig själv. Jag skolkar inte, försover mig inte - trots att jag är galet morgontrött, kommer inte försent förutom kanske maaax 5 minuter någon enstaka gång, och enda gångerna jag inte varit på lektioner är när jag var mådde dåligt, veterinär eller hovslagare kommer till hästen.

Förutom hästen, är mitt största intresse att dampa loss med mina vänner ;) Jag älskar att vara ute med roliga människor, leva livet och bara ha kul. Jag klarar inte att bara sitta hemma, jag blir alldeles för rastlös av det. Annars tycker jag det är mysigt att, med trevligt sällskap, promenera, fika, bara sitta utomhus och snacka, ligga och sola i timmar på sommaren hehe.. Och säkert en massa annat som jag glömt. Eller ah, typ bio & sånt funkar ju det också! Sen så gillar jag faktiskt att fotografera, och mysa med mina andra djur också såklart! :')

Mer personligt om mig, så är det väl att jag bor med min mamma, hennes sambo och hans dotter. Jag har 2 halvbröder på pappas sida, varav en jag aldrig fått någon möjlighet att lära känna & sen Wille, min lillebror jag älskar mer än allt. Jag har ingen kontakt med min pappa, av lite väl för personliga anledningar haha.. Jag har däremot väldigt bra kontakt med min faster, vilket jag alltid har haft. Men min pappa kommer jag inte ta upp kontakten med igen, han har förstört tillräckligt. Jaaaa, vad finns det mer..? Hm.. Jo, jag är en väldigt positiv person som inte gärna deppar ihop i onödan, men dock får jag mina små svackor ibland, då det hänt lite tidigare som gjort att jag inte alltid är så "stark" som jag vill vara.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva mer om mig, det här var rätt ointressant, men iallafall. Hoppas du som ville att jag skulle skriva det här uppskattade det iallafall hahah.. Här kommer det en del bilder istället... Haha många är väldigt gamla dock, har ju mest bilder på hästen ;)

  
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0