SKRIVET: 2010-11-23, kl 21:40:04 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Det blir ju inte alltid som man tänkt sig

Jag börjar efter lunch imorgon, så tänkte vara hurtig och gå upp och rida innan skolan.. Så att jag skulle hinna rida ut innan det blir kolsvart ute haha.. Men det lär det ju verkligen inte bli nu.. Hovslagaren kommer 13:30 imorgon, och innan dess skruvar jag inte på några broddar.. Och nu är det ju vinter här, vilket det inte var när jag la upp planen för den här veckan. Och Pijano kommer knappt ner till ridhuset, så vågar verkligen inte rida ut utan broddar..

Så det får bli dressyr, tömkörning, longering, trickträning eller nått annat i ridhuset imorgon istället. Och då kan ju Pijano lika gärna få gå i hagen så många timmar som möjligt, och så får han jobba lite på kvällen istället. Men går nog ändå upp tidigare än jag behöver imorgon och mockar eller nått.. Tänk att jag ens tänker den tanken hahaha! Jag känner mig grym nu! ;)

Eller så blir det väl att jag går upp lagom till lunchen som vanligt när vi börjar efter lunch.. Fast ne, nu ska det bli ändring på det här haha. Lär ju fungera iallafall, eftersom jag tänkte gå att lägga mig typ nu. Mår jätteilla, skitjobbigt. He-he-he, jag kan inte minnas senaste gången jag gått och lagt mig innan klockan 10... Menmen, mycket mer hade jag väl inte att säga haha :)


Bild från förra vintern :) Minns det ridpasset i minsta detalj hahaha. Det var första gången jag red Pijano utan utrustning, alltså utan halsring också. Hoppade bara upp på honom som han var haha, ingen hjälm heller (fy, dålig förebild nu haha) och red runt lite. Travade lite och sen blev både jag och Pijano sugna på att galoppera, så han sätter av i värsta rejsgaloppen i snön och jag satt och asgarvade. Min mamma tyckte dock inte det var lika kul.. Hon trodde han skulle hoppa över staketet, men han körde snällt ett slidestop vid staketet istället hahaha :) Busiga vi är.. Som alltid då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0