SKRIVET: 2010-11-25, kl 22:56:31 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Dagens träningspass

Pijano fick lite trickträning från marken i ridhuset idag, hade lädergrimma och longerlina, plus ett dressyrspö då. Först fick han bara lalla runt mig lite utan krav i alla gångarter, sen började jag jobba med den långa och låga formen, vilket gick hur bra som helst. Sen fick han lägga sig ner och rulla några gånger, för det ville han verkligen hahah! Det är ju så kallt och blött ute, och han rullar sällan i boxen, så ridhuset var perfekt enligt honom. Tränade lite på bugan, han bugade brabra, fast inte på högerbenet, det ville han absolut inte, varför vet jag inte.

Sen bad jag om ett par stegra, lite spansk skritt och att han skulle lägga sig ner. Stegringen var mer en mesig "levad" först, men sen så! ;) Spansk skritten var faktiskt ovanligt bra från marken, duktig pålle. Och ligg kan han ju i sömnen nu (höhöhö, vitsigt, jag vet) så han var hur duktig som helst - nästan lite fööör duktig.. Han var trött och ville bara ligga och halvsova på sidan hahah. Det spelade ingen roll vad som hände runt honom, han låg så avslappnat så haha. Snacka om framsteg dock, så jag är superdupernöjd. Sen avslutade vi med lite lång och låg form igen, han var mega duktig och gick med nosen i marken i princip :)

Juste, jag har ju försökt leka fram stegra-snurr ett tag nu, men det har inte riktigt fastnat. Men idag gjorde han minsan en typ helt perfekt när jag bara bad om ett varvbyte från galoppen, hahah.. Knäppisen! Får se till att sätta ett ordentligt kommando på det nu ju.

 
En några månader gammal bild på oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0