SKRIVET: 2010-11-17, kl 21:34:07 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Dagens ridpass igen x2

Malte - Red honom för allra första gången idag! :) Det är Rebys 5-åriga c-ponny, som också står här på Berga. Han är lite speciell, kan bli lite tuff att rida, men jag måste säga att han är en av de finaste ponnyerna jag ridit. Helt allvarligt. Enligt mig är han en av sveriges finaste ponnyer.. Han var underbar att rida, det var hur kul som helst. Red fram honom, lite serpentiner, tempoväxlingar osv. Sen kände jag bara på honom lite och lärde mig lite knappar. Malte var verkligen en häst som faller mig helt i smaken.. Hans gång är helt otrolig, och ah, det var galet roligt att rida honom! Tack Reby! :D





Myrah - Och efter det red jag lilla Myrisen igen. Hon var jätteavslappnad och fin redan från början, och det kändes superbra. Men sen skulle jag ju hoppa henne lite, och det gick.. inte alls.. Hon la på tvärnit efter tvärnit, det var rent ut sagt omöjligt för mig att få över henne över hindret, hur jag än gjorde.. Vet inte vad det var för problem.. Men det gick inte. En gång kom hon iallafall över i ett kaossprång, men sen var det samma sak igen. Och jag var tvungen att sluta trots att det inte gick bra alls, eftersom jag var tvungen att gå upp till min häst tyvärr. Tråkigt! Men hon var somsagt galet fin på framridningen, men någon hoppning - nej det blev det inte!






Kommentarer
Postat av: Maja

Hur högt var hindret? Hon kanske tyckte det var för högt?:)

2010-11-18 @ 12:12:19
URL: http://vinterponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0