SKRIVET: 2010-11-24, kl 19:42:24 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Dagens ridpass

Idag var hovis här, äntligen! :) Pijano har det gamla vanliga - ringskor med sulor fram, och sedan vanliga skor med snösulor nu bak. Broddar har han i nu också, 9 mm. Toppentoppen. Men hade ett litet sår precis över ena bakhoven, som gjorde att han blev lite svullen i det benet.

Lindade honom bak och gick ner med honom till ridhuset. Han var lite svullen, men inte varm eller något, och svullnaden brukar gå ner när man rider. Jag hade inte fortsatt rida om han inte hade känts 110 % bra, vilket han nu gjorde. Men det kändes inte lägligt att "busa", alltså trickträna eller något sånt, ville ändå att han skulle ha helkoll på vart han satte ner fötterna. Så det blev ett dressyrpass.

Dock var jag lite seg, så krävde inte jättejättemycket. Han var lugn och villig, så det gick jättebra trots att jag inte jobbade honom fullt ut. Men han var så fin så. Red fram honom länge, för att känna så att han inte kändes det minsta ofräsch, och sen trimmade vi på lite av varje. Mycket halvhalter och övergångar, enkla byten och förvänd galopp. För att han inte skulle bli uttråkad blev det lite "svårare" grejer också. Han gjorde en aaaasbra galoppiruett! :') Så himla duktig! Seriebyten fungerade också. Min fina lilla älskling..


Saknar fortfarande sommaren...


Kommentarer
Postat av: Nora

Det är jätteintressant att läsa det du skriver, men kan du inte försöka att minska ner på inläggen lite? För man vill ju läsa allt eftersom att det är intressant men orkar inte alltid då dom är så långa :/

2010-11-24 @ 20:33:56
URL: http://nliife.blogg.se/
Postat av: Felle

Jag med..!

2010-11-24 @ 22:37:22
URL: http://chillafilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0