SKRIVET: 2010-11-16, kl 22:09:27 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Dagens ridpass

Myrah - Red Myris i ridhuset lite idag, hon är så himla söt! :) Det är ju Majas häst, som jag ridit förut, och nu står hon den här veckan här på Berga. Hon är ung och inte riden speciellt länge, och har varit i ett ridhus 3 gånger i sitt liv. Hon var lite spänd först, men efter några minuter släppte det nästan helt och hon var supermysig. Mot slutet blev hon lite trött, så avslutade när hon var trött men jag kände att hon försökte. Jag är nöjd med ridpasset med tanke på att jag inte är van att rida andra hästar än min egen och att Myris är lite speciell att rida också :) Men väldigt rolig är hon!









Pijano - Han fick också gå i ridhuset, och skutta lite. Det blev tyvärr inga bilder på honom idag, kameran dog.. :( Men han var iallafall hur het som helst, noll kontroll typ hahaha. Men han tyckte det var kul att få skutta lite iallafall, och det är ju alltid en utmaning att rida honom om man säger så.. Shit vad han krävde av mig idag, jag var helt slut efter ridpasset.. Skuttade iallafall över ett räcke och en oxer på 90 cm tills han kändes någorlunda lugn.. Inga luftsprång eller kickar iallafall, haha! Han ska få skutta lite till helgen igen, så att det inte blir en sån stor grej för honom varje gång vi ska hoppa lite..

Kommentarer
Postat av: emelie

fin ponny ! :)

2010-11-17 @ 08:54:53
URL: http://emeliefridaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0