SKRIVET: 2010-11-20, kl 22:47:18 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Bloggtest!

1 - Hur länge har du bloggat? Kanske 1½ år sammanlagt? Dock inte på denna blogg såklart haha!

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Det kommer jag inte ihåg, jag läste nog inte speciellt många bloggar då.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Ingen aning faktiskt!

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? 
Tråkigt nog har jag inte kvar dem.. Men kan tänka mig att det var massa "-.-", "xD", "^^" osv haha.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Några stycken, mest folk jag känner. Annars bloggar som kommenterat mina inlägg!

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? Det är nog väldigt blandat.

7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. 
Min fantasi är grymt dålig, så vet inte haha.

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. 
Jadu, samma där..
 
9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? 
Jag vet inte, det är väl olika.. Men vet att min familj läser för att se vad som händer, eftersom jag inte bor hemma speciellt ofta, utan på internat.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? 
Ja, eller alltså, jag skulle aldrig skriva något som inte var sant i bloggen. Men samtidigt skriver jag ju inte allt om mig, som jag inte tycker hör hit. Och sen tycker många att jag är väääldigt mycket seriösare i bloggen än i verkligheten hahaha..

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Ja, absolut. Alltså, skriver ju bara om mitt "hästliv".

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. 
Typ allt som inte har någon koppling till mitt hästliv eller annat med hästar. För att jag inte vill blogga öppet om hela mitt liv, vänner och så vidare. Facebook används till det! ;)

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? 
Fattar inte riktigt frågan..?

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nej, inte helt.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? 
Nja, inte direkt. Har väl hänt att någon hälsat och sagt att dem läst min blogg när det gäller hästvärlden, men jag vet inte annars haha..

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? 
Öh...?

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar ?
Ja, i början. Nu tar jag sällan åt mig av elaka kommentarer eftersom jag vet att det inte är sant.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? 
Säkert!

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? 
Att många tror att dem känner en genom "bloggpersonen", och lite sånt. Svårt att förklara haha. Sen skitsnack, rykten och sånt..

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? 
Ingen aning faktiskt! Men på något sett säkert, då jag älskar att skriva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0