SKRIVET: 2010-11-16, kl 01:18:50 | PUBLICERAT I: Angelicas inlägg

Äntligen hemma!

Ja, nu är jag äntligen hemma igen!
Allting tog liiiiite längre tid än planerat haha.

Åkte ut till stallet och mötte upp Rebecca på pendeln och vi tog bussen till stallet sen, men bestämde oss för att hoppa av vid Donken och ta en snabbvisit där innan vi hoppade på nästa buss vidare mot stallet ;)
Hade insläppet idag, så vi sprang ut och plockade in dom hästarna som var kvar ute när vi kom fram, sen fixade jag Hadars mat innan jag följde med Rebecca ner i ridhuset och hjälpte henne lite när hon red Frans.
Skrittade även Hadar lite barbacka så att han skulle torka lite på halsen innan det var dags för rakningen.

Rebecca och Frans i slutet av ridpasset :D

Sen kom Erika till stallet och hon hade köpt Päronmer till mig, haha yay :D
Och vi satte igång och friserade Hadars man och svans tills det var dags för Tessan att raka honom :)
Haha.... han var dock inte så jättesamarbetsvillig idag......
Började med att slita sig iväg och fick typ panik och studsade runt som jag vet inte vad, och han langade en heeel del kosparkar.... Knäpphäst! Han är ju så jäkla smidig med bakbenen också så han kan ju verkligen få in fullträffar om han känner för det, men ingen skadade sig som tur var ;)

han blev av med gaaaaanska mycket päls i alla fall haha ;)

Red honom lite i ridhuset sen tillsammans med Erika och Bianca, och han var faktiskt riktigt lugn och fin :o
Han brukar nämligen vara ganska pigg och... explosiv när han är nyrakad, men icke sa nicke :D
Han kanske ville kompensera upp för hur han bettedde sig under själva klippningen, vad vet jag. Men red iaf bara typ en halvtimme, sen var det dags att kvällsfodra hästarna, mocka, fylla på spån och sååååånt innan jag och Erika vandrade till bussen och åkte hem :D

Nu är jag dödstrött, så ska nog sova snart faktiskt, Nattinatti!

Kommentarer
Postat av: Sofie

min ponnys hals/huvud ser gigantiskt ut, HAHAHAHA

2010-11-17 @ 22:23:42
URL: http://sofiefrans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0