SKRIVET: 2010-11-17, kl 21:45:34 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Älskade häst...

Har varit nere i stallet och tagit hand om min älskade häst. Lindade alla hans ben, la jodopaxomslag osv innan jag red Malte & Myrah, och efteråt gick jag tillbaka för att ta lindorna, då jag inte vill att han ska stå med dem på natten. Då hade det svullnat upp på ena bak, från kotan och ner. Ganska ordentligt. Det hade liksom inte gått mycket mer än någon timme.. Och han hade inget förutom ett pyttelitet minisår på det benet. Jag förstår inte. Det är heller inte det benet han har haft problem med tidigare, utan det andra bakbenet..

Jag ska ner till honom tidigt imorgon innan lektionerna börjar och kolla honom, kyla om det behövs, linda och tvätta småsåren. Sen ska vi gå en promenad så han får röra på sig, och detta ska jag upprepa så många gånger jag får tillfälle under dagen. Nu är jag helt.. nedstämd och bara.. ledsen. Det hugger i hjärtat varje gång han har det minsta ont eller är skadad, jag blir så jäkla orolig för honom. Han är mitt liv, utan tvekan. Och jag klarar det inte om han inte mår 100 % bra, allt jag vill är att han ska vara frisk och lycklig.

Hoppas, hoppas, hoppas att svullnaden gått ner imorgon på morgonen.. Är det värre ringer jag veterinären på en gång. Det får inte hända att det här är någonting, det får det bara inte! Jag har precis blivit bättre i min hand så att jag kan rida, han fick ju stå i en månad pga det. Han klarar inte att stå mer, han har för mycket energi, han mår helt enkelt inte bra av det. Måste det alltid vara någonting? Snälla, snälla, låt det vara bättre imorgon..


Älskade häst, du är mitt allt & ännu mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0