SKRIVET: 2010-12-10, kl 16:30:00 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Lista



ÄR DU EN ÄKTA HOPPRYTTARE?

Har du hoppmössa+matchande schabrak? Rider inte med luva på min häst.

Har du avancerade bett, hjälptyglar och pullarnosgrimma? Aldrig.

En tittig och het häst? Kan bli het, men inte tittig.

Klär du in din häst i fårskinn? Nä, har väl liite, men inte överdrivet ;)

Galopperar du mer än 1/3 av ridpasset? Beror ju på träningens syfte, men oftast inte. 

Apar du efter eliten? Haha, nej.

Har din häst kort svans? Nej, den är aslång! :)

Har du dålig sits? Kanske inte snyggaste, men så dålig tycker jag inte den är.

Rider du i mjukisbyxor och gympadojjor? Haha, dessvärre typ alltid..

Har du alltid ursäkter när det gått dåligt på tävling? Nej, fast såklart känns det ju bättre ifall det finns en anledning till att det gick dåligt men ;) 

Kallar du dressyr för markarbete? Nej, för mig är det helt olika saker.

Är Malin B din stora förebild? Nej, verkligen inte haha.

Tycker du hästen är genomriden när den böjer på nacken och viker sig i sidan? Hahaha, nej?

Har du importhäst? Nej, min häst är svenne ;)

Har du långt ljust hår? Långt brunt snarare.. 

Har du en tanig häst som du anser slimmad? Nej, muskler ska det vara! 

Tycker du dressyrhästar är feta? Haha, om jag tycker en häst är fet kvittar det om det är en dressyrhäst eller inte.

Har du sponsorschabrak? Nej, inte nu längre.

Ser du ut som Quasimodo i ryggen? Hahaha, nej inte när jag rider iallafall ;)

Står dina föräldrar och skriker på dej på framhoppningen? Verkligen inte.. :s

Har du en häst som alltid hoppar 3 klasser högre på träning än tävling? Inte alltid, men det händer väl.

Flänger du runt hoppbanor? Nej, vad ligger nyttan i det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0