SKRIVET: 2010-12-12, kl 08:30:00 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Älskade hästen

Tyvärr blir det ingen show för oss på Blåkulla idag, fast Pijano förtjänar ändå att bara ta det lugnt och ha kul, eftersom han var så duktig igår! Man blir ju väldigt sugen på att utvecklas mer och mer efter något sånt här, men jag måste tänka på hur jag lägger upp träningar. För jag känner min häst så väl, och för mycket likadant gör att det bara blir sämre tillslut.

Så nu tar vi det lite lugnt med showträning tills vi får något nytt att träna inför, men självklart kommer vi träna lite trickträning och så ändå då och då :) Någon dag i veckan max, och mer från marken än uppsuttet tror jag, det finns mer variationsmöjligheter från marken. Sen ska vi även dra igång med inkörningen igen, så det får bli ett delmoment i träningen från marken också!

Annars satsar vi på ridningen nu, då tävlingarna snart drar igång! Jag, och vad jag tror min häst, är så jäkla taggad! :) Det börjar troligtvis redan nästnästa helg med en Pay&Jump på Runsten, isåfall hoppar vi 1 m. Pijano måste klippas snarast, han ser ut som en isbjörn haha! Sen måste vi prova både hoppsadeln och en ny dressyrsadel snarast också. Fixa på lovet?

Ja, det är väl så läget är just nu! Och psst.. det här var ett tidsinställt inlägg hehe.


Jag & Pijano i somras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0